donderdag 15 oktober 2015

detox


Een zelfopgelegde challenge dit jaar was om geen drupper alcohol meer in huis te halen vooraleer alle voorradige flessen leeg zijn.
9 maand later waren alle flessen voor consumptie leeg (een restfractie behoorde al altijd tot de kook-ingrediënten, die wil je echt niet voor je plezier opdrinken).

Dat heeft wel tot de voorspelbare situatie gevoerd waarin ik de beste flessen bewaard had tot laatst,  die dan gewoon bij het stoemp-met-worst avondeten genuttigd werden... Leverde erg rare combinaties op. 

Sindsdien heb ik maar beslist om voor de rest van het jaar geen nieuwe meer te kopen, en ook buitenshuis geen alcohol meer te consumeren.  

Het lukt me al twee weken zonder enig probleem: ik ben apetrots op mezelf, na decennia lang (veel) meer dan gemiddelde consumptie. 
 OK, 1 psychologisch pijnlijk mietjes moment:  een lege bak bier terugbrengen en buitengaan met een volle bak alcoholvrij bier.  
Doch zo heb ik uitstekende alcoholvrije biertjes ontdekt,  helemaal niet meer de pis van xx jaar geleden.  
Verder blijkt de beschikbaarheid ervan in m'n stamcafé(s) uitstekend en tot mijn verrassing kijkt er niemand op als ik m'n bestelling plaats.   Geweldig. 


Enfin, ik ben ook maar ne simpele mens, gemakkelijk te bespelen.
  Dus als mijn vrouw zegt :
"3 maand zonder alcohol? GIJ KUNT DA NI !! 

Dan is de teerling geworpen, no way back:  Dat.zullen.we.dan.wel.eens.zien,begot!!


"gij.durft.da.ni" en "gij.kunt.da.ni"  zijn de uitdrukkingen die me in het leven de meeste miserie maar ook het meeste plezier bezorgd hebben!  :)))))


En hoe ik me voel zonder regelmatige portie gif? Effenaf uitstekend. 

Ik let er wel op dat ik de gefermenteerde suikers niet door (andere onnatuurlijke) suikers vervang. Dat helpt waarschijnlijk ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen