donderdag 12 november 2015

dieper duiken

Onze Warren wint almaar meer mijn hart!


Vorige keer stak ie amper zijn teentjes in het  water toen ie een duikje nam  , vandaag doet ie het grondig, niet meer toeristisch snorkelen maar   echt duiken.


Een paar honderd miljoen £ van de verwachte 2016 boekhoudkundige winst geschaafd,

en het gevolg is  -20% of zo , zodus  een paar miljard van de beursprijs.

En ze gaan geen cash meer versmossen aan dividend, dat compenseert z'n eerdere domme kapitaal allocatie beslissing (gedeeltelijk).

 

Opportunistisch plukje bijgekocht. En mag hopen op alweer een Warren bonus bij de omzetting van C-shares in common. 


Ik snap het nut van die waarzeggerij nog steeds niet.  Kwartaal na kwartaal blijkt de "guidance" compleet nutteloos ende achterhaald,
maar toch blijven ze lui betalen om zich daarmee bezig te houden? 



enig voordeel is dat het voor believers gelijk ik regelmatig voor aantrekkelijkere prijzen zorgt op de efficiente markt.



Opnieuw tegenslag voor Sequoia ,  grote liefde VRX blijkt meer georganiseerde fraude dan wat anders,  en  Rolls Royce  blijft maar sinking , met kitchen en al!





3 opmerkingen:

  1. Geen twijfel geslopen in je investment thesis? Heb de indruk dat er nogal wat schort aan de interne efficiëntie. GE maakt blijkbaar al winst bij verkoop vd motor, dus de cashflows uit onderhoud is allemaal surplus. Bij RR komt de winst enkel uit onderhoud, maar als er zoals nu (blijkbaar) een overaanbod is aan 2de hands vliegtuigen en er niet veel meer wordt gevlogen met hun oudere motoren, valt die cashflow dus ook tegen. Dan schiet er niet veel meer over natuurlijk. En dat is niet het enige blijkbaar. http://www.forbes.com/sites/richardaboulafia/2015/11/13/rolls-royces-long-road-to-a-difficult-week/

    Ze hebben een Lucske Tack nodig om es de boel wat uit te mesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het enige dat veranderd is, is de prijs. Wat ze verliezen aan kleine motoren, wint UTX bij. Dat ze te weinig oude types motoren verkopen/onderhouden en te veel nieuwe, lijkt me ook niet echt een ramp. En dit terwijl de kenners het omgekeerde beweerden : tot voor een paar dagen zou de lage olieprijs het grote probleem geweest zijn, waardoor de oudjes langer in de lucht zouden blijven.

    De cijfers van GE bevatten vooral gis en gok werk. Bij UTX zeggen ze bv. dat GE/Safran loopt te braderen met hun A320neo gerief... Als GE wat simpeler in structuur wordt, zoals beloofd, en aan dezelfde condities te koop, zou ik wellicht ook in GE investeren. Why not?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. trouwens, twijfelen doe ik altijd. Ik ben bijzonder jaloers op mensen die alles al weten.

    BeantwoordenVerwijderen