vrijdag 18 december 2015

luchtig


Aeropostale (ARO) sloot gisteren op 33 dollarcent. 

Ik kan me vergissen, maar ik peins dat ik er eind mei 2014 laatst naar heb omgekeken: luchtkasteelpost

Sindsdien is er in lokale munt ongeveer 92% af.   Aiaiaiai.


Doet me denken aan een gesprek dat ik onlangs had, het ging over schuldenbarakken in de grondstoffen sector.  
 Ik dacht dat aan de short kant ondertussen het vet wel van de soep was,  maar kreeg als antwoord:  "Nee hoor, er kan nog altijd 100% af !"

:-)


***

Heeft de journalist bij De Tijd eigenlijk nog steeds z'n job,  die enkele maanden geleden in vette titels kraaide dat de sterke dollars bij de plaatselijke zinksmelter - eeuwige coinflipper favoriet- slapend rijk gingen maken?
 
Het is niet my cup of tea,  maar de kansen op overleven en zelfs een turnaround lijken me vandaag eigenlijk beter dan toen.   Relatief tot de rest zijn ze bijna conservatief gekapitaliseerd (ca. helft equity, helft junk bonds)  - want de rest is echt rampgebied. 






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen