donderdag 18 februari 2016

luid, luider, stilst

In m'n spambox kwam ik vandaag deze recente uitspraak tegen van goeroe, naar aanleiding van het zogezegd volatiele jaarbegin: 

 

"I am not worried. Buy and hold good companies and you will make money" 


waarvan akte.

*******************************************************


Naar mijn allesbehalve bescheiden mening is UTX een van de good companies,   en zelfs af en toe met fijne nieuwsberichten: 


P&W bestelling Vietjets, $3B 


Nieuwe P&W fabriek in Singapore


En verder las ik elders een bericht over de uitlevering van de eerste Lufthansa A320neo

Wat me bijbleef: 

- 12 passagiers extra in de 320neo

- de PurePower is krachtiger dan z'n voorganger

- de PurePower is  zo zuinig als beloofd

- de opwarmproblemen zullen nog dit jaar verholpen worden (oplossing is bekend, certificatie duurt nog)

- en vooral:  de PW motor is extreem stil.   Een paradigm shift  in vergelijking met de voorgangers.

Het laatste lijkt me een stevig competitief voordeel t.o.v. de nieuwe CFM LEAP.

Misschien is die laatste bijna even zuinig en wat goedkoper,  maar gezien de conventionele constructie kan deze niet dezelfde kwantum sprong maken. 

De luchthavens en omwonenden zullen de airlines dankbaar zijn die voor de GTF PW motoren kiezen..!


Die Zukunft beginnt jetzt!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen