woensdag 3 februari 2016

Ons barroneske

Meryl Witmer loopt in "Barron's" te verkondigen dat ze TESB (zonder fusie)  40 euro waard vindt.

Ik heb acute last van authority bias, en ga dat getal dus at face value accepteren. 
 

Laat ons dan eens kijken wat een aandeel van moederke Picanol dan vandaag zoal waard zou zijn grof geschat:

Net Cash : ca. 3  Euro, wellicht vandaag al wat meer
Aandelen Tesb: Per aandeel PIC zit 0,73xTESB => 0.73 x 40 "Witmers"  >29euro
Industries:  minstens 5euro   
Samen > 37     
koers vandaag is ca. 38euro  (echte, geen Witmers)


Dat wil zeggen dat ge de weefgetouwen opnieuw gratis krijgt, of maximaal voor een symbolische euro.  


***************************************************

Ons Meryl weet ook te vertellen dat ze TESB 37 euro waard vind mét fusie


Mama Picanobel in dat geval:
 
Cash : 3 Euro
TESB holding:    2,3*37 Witmers, ca.  85 Euro

samen 88 euro

koers:  38euro

Mocht ik niet door authority bias verstomd zijn, ik zou haar vragen waarom ze de kant met de minste upside kiest.  

**************************************************************


Ik verwacht niet dat de TESB aandeelhouders een beter bod gaan krijgen.

 Waarom ook? Omdat domheid beloond moet worden? 

Ik kan me wel een paar manieren voorstellen hoe een slechtere deal uit te tekenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen