woensdag 17 februari 2016

Paalmijl

Best mogelijk dat ik dit jaar klaar ben met m'n aankopen.  Ik heb de jongste dagen en weken als een echte buy-the-dipper volgas PIC-TESB-UTX  bijgekocht.

Nu is de tank zo goed als leeg, quasi fully invested.

Wat niet wegneemt dat de prijzen opnieuw hard mogen zakken  en  de euro minstens even hard mag stijgen.

 
Wat value averaging betreft, tja, we lopen nogal voor op schema.
Het vlees is (veel te) zwak, en m'n hand werd wat geforceerd door de fusie perikelen en bijhorende uitverkoop in de Tack bedrijven, met  veel te leuke mispricings.
En dan steek ik m'n geld where my mouth is.


Al ligt de focus nog steeds op de bedrijven, niet op de prijzen.

Zoals beschreven in de bijbel, hoofdstuk  1977 : 
 "Most of our large stock positions are going to be held for many years and the scorecard on our investment decisions will be provided by business results over that period, and not by prices on any given day. Just as it would be foolish to focus unduly on short-term prospects when acquiring an entire company, we think it equally unsound to become mesmerized by prospective near term earnings or recent trends in earnings when purchasing small pieces of a company; i.e., marketable common stocks" 


Over de business results maak ik me momenteel eigenlijk weinig zorgen.

3 opmerkingen:

  1. Lekker rendementje op TESS laatste dagen ;-). Ook goed dat er geen dividend is, was wat onzeker dat hij al zou beginnen uitkeren om de fusie-perikelen weg te masseren, maar gelukkig nt geplooid. Es benieuwd nr de ontwikkelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal de fusie er niet makkelijker op maken, denk ik.

    En wat te denken van het RRendement? de Warren herhaalt wat al geweten was, en plop, van 500pence naar 670...?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij zal gewoon tess beetje opwaarderen, denk ik, zal dan nog nipt meerderheid krijgen. Moet voor tack cash neutraal blijven. Anders heeft de constructie geen zin.

    Coupon bij RR blijft gedeeltelijk bewaard, met zicht op herstel nr normale %. Meer heeft de massa nt nodig zeker;-).

    BeantwoordenVerwijderen