vrijdag 1 april 2016

PF Q1 2016

Aandelen: 

Picanol & Tessenderlo
United Technologies
Amsterdam Commodities
Rolls Royce Holdings 
Van de Velde
Altria Group
Microsoft
Raytheon
Tessera Technologies


Verkocht: -
 
Nieuwe positie: -
Bijgekocht :  PIC, TESB, UTX


Mini-P
( volgens plan bijgekocht)

UTX


ETF's :


VWO
EWM
ECH
EWP 
EWS


Bijgekocht wegens superkoopjestijd in de eerste handelsdagen van het jaar:  EWM & VWO


Opties:
 
KORS  C 201701
SPX     P 201606

geen wijziging


**************************************

In Q1 2016 liet de efficiënte markt zich opnieuw van haar beste kant zien, in alle facetten:
In de eerste week van het jaar,  vielen de submerging markets rapper dan dat ik ze kon bijkopen om op het value path te blijven. De cash verdween dag na dag in een vat zonder bodem, spoorloos.

Enkele weken later was er het bizarre koersverloop van PIC en TESB, die beide crashten. Waarom eigenlijk?
De mispricing was tijdelijk zo eclatant dat je er overal kon over lezen, behalve hier
Dagenlang nauwelijks handel in TESB en PIC toen ze aan 22-23 en 37-38 noteerden  (maar net genoeg om van al m'n cash af te raken!).
United Technologies voor 75-80euro leek me ook erg fair.
Nog twee lekkere hapjes voor EMH gelovigen:  het koersverloop van RR en KORS, wier beider jaarresultaten de verwachtingen inlosten, en bijgevolg op slag een pak duurder werden.

Tja.
 


3 opmerkingen:

  1. Hi Panly,

    Eerst en vooral wil ik even zeggen dat ik fan ben van de blog (van value investing tot Taleb). Ik weet niet meer op welke manier ik hier terechtgekomen ben, maar ik volg het nu al enkele maanden en ben ook eens begonnen aan het archief. Er kunnen dus misschien nog wel comments komen op oude posts.

    Bij deze had ik al wel een vraagje: is er een bepaalde reden waarom je bij de ETFs kiest voor de Amerikaanse (dividenduitkerende, USD) wanneer er toch vaak een Ishares equivalent lijkt te zijn dat noteert in EUR en accumuleert (en dus geen RV in belgië?).

    Bv. VWO vs Ishares EMIM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vele redenen:
    1) ik woon niet in België
    2) en hier worden kapitaliserende ETF's bizar behandeld door de tax men.
    3) ik kies liever zelf waarin dividend (her)belegd wordt.
    4) voor sommige landen zijn er (nog) geen alternatieven. Maar voor bv. Spanje, heb ik nu Lyxib gekocht ipv EWP.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok, merci voor de snelle response.

    Nog een vraagje, ivm met de put options: heb je hier een concrete strategie voor (buiten dak herstellen wanneer de zon schijnt) wat betreft strike price, percentage vd portfolio ...?

    BeantwoordenVerwijderen