donderdag 27 oktober 2016

betere info


Kennelijk zaagt de meute herhaaldelijk dat Tack zo karig is met "informatie" over z'n firma's.
Ik heb daar nog nooit een probleem mee gehad,  maar  ik ben gewoon te dom.


Eind vorig jaar beloofde Tack op die conference call aan de angelsaxische critici  dat hij de "communicatie" van z'n firma's ging verbeteren.

Ik vind het bijzonder grappig hoe hij dat sindsdien aanpakt.

Bij Picanol had ie toen al gezegd dat 2016 een boerejaar ging worden.
De experten van de Belegger & Co wisten het beter dan de eigenaar zelf en gaven het advies om picanol te dumpen...  hihi
Die guidance werd bevestigd, wat de Belegger erover peinst, interesseert me geen hol.  

Voor TESB gaf ie "rebitda" guidance - ik vond dat toen volledig overbodig, maar nu zie ik er de humor wel van in.

In Q/H updates regent het sindsdien afschrijvingen en andere "tegenvallers" die het netto cijfer ongelooflijk drukken.  Erg transparent en openbarend, haha.

Af en toe krijg ik nu een mailtje met info over nieuwe boten, nieuwe fabrieken,  ...

Eergisteren een Q3 update met "lagere guidance voor rebitda". 

Vanochtend een update over hoeveel aandelen hij gisteren kon bijkopen n.a.v. die "guidance".


Ik weet-niet-hoeveel-vliegen-in-1-klap: de prutsers geven massaal hun aandelen weg voor prijzen onder de 31,50 euro, dankzij de verbeterde communicatie.

Kortom, iedereen content!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen