maandag 26 december 2016

Tips voor 2017



De vraag naar tips is enorm - precies even groot als het aanbod-   laten we even de alias van Jesse L. aan het woord:

"Tips! How people want tips! They crave not only to get them but to give them. There is greed involved, and vanity. It is very amusing, at times, to watch really intelligent people fish for them. And the tip-giver need not hesitate about the quality, for the tip-seeker is not really after good tips, but after any tip. If it makes good, fine! If it doesn't, better luck with the next. I am thinking of the average customer of the average commission house"
(Reminiscenses of a stock operator)


Telkens ik dergelijke tips lees, denk ik aan dit advies van goeroe:


"The logic is simple: If you are going to be a net buyer of stocks in the future, either directly with your own money or indirectly (through your ownership of a company that is repurchasing shares), you are hurt when stocks rise. You benefit when stocks swoon. Emotions, however, too often complicate the matter: Most people, including those who will be net buyers in the future, take comfort in seeing stock prices advance. These shareholders resemble a commuter who rejoices after the price of gas increases, simply because his tank contains a day's supply."


En dan is het tijd om mezelf te citeren, zo arrogant ben ik wel  (uit m'n tips voor 2013, uptodate gebracht):

"Ik heb geen "tips" voor 2017. Geen enkele. Nada, niks, niente. 
Wat heb ik dan wel?
1) Hoop:
- op een goede gezondheid.
- op dalende prijzen voor investeringen;
- om veel bij te leren.
 
2) Doelstellingen:
-Zelf ga ik proberen meer free cash flow te genereren (= meer sparen);  en
- zo weinig mogelijk kosten, commissies betalen, door minder vaak te handelen dus.
 
 
3) Een open geest:
- waarin ik in 2017, 2018, ... 2033  zal investeren? Dat weet ik nog niet, want: "Everything remains a question of opportunity cost".
 
4) Altijd veel plezier." 
 



Verder kan ik enkel verwijzen naar Art. 15 van de congolese grondwet, vrij vertaald:
"Tirez votre plan."


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen