vrijdag 2 december 2016

verschoven


Onder het motto "best het dak repareren wanneer de zon schijnt"  heb ik mijn posities eens tegen het licht gehouden. 
De portfolio staat immers op of heel dichtbij een recordhoogte - vooral dankzij de slappe euro.


Het is een feit dat ik me er ongemakkelijk bij voel om fully invested door het leven te gaan wanneer zowat alle asset classes hoog gewaardeerd staan, behalve ons op z'n Italiaans bestuurd muntje en de koninklijke briefjes van over het Kanaal. 
De situatie lijkt me niet erg voordelig. De afstand tot m'n value path is enorm.

Die situatie is vooral ontstaan doordat ik nogal hevig (bij)gekocht heb dees jaar,  RR, TESB, BKE, UTX.  

En bijgevolg werden de jongste dagen enkele verschuivingen doorgevoerd.

De aandelenposities RR en BKE  heb ik volledig van de hand gedaan.

En geruild tegen cash en tegen +/- evenveel RR & BKE call opties als ik aandelen had.  Zo behoud ik ergens m'n posities en zit toch open stapeltje onmiddellijk inzetbare munten.   De optiepremie is niet gratis, doch evenmin onoverkomelijk duur.


Mocht BKE opnieuw een stevig special dividend uitkeren, zou normaliter de strike price van mijn opties met evenveel moeten zakken.   Daarmee bespaart de optie eigenaar in dergelijk geval de dividend belasting.  Dat is toch de theorie.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen