donderdag 30 maart 2017

ex otto


Mijn letterlijk uit elkaar vallend opgeroest frans benzine verslindend blik op versleten wielen ... is verkocht. 

Ik had 'm aan een zotte prijs online gezet.  

In de verwachting dat er een boel handelaars zouden afkomen die de bak zonder boe of ba naar het oostblok of west afrika zouden verschepen tegen oud ijzer prijzen.

Niet dus.  Enkel privé personen. Een hele resem.

Voor de eerste keer in 4 jaar naar de car wash geweest (7,95 euro).  En voor het eerst ooit (= 6,5jaar) vanbinnen gekuist =busje cockpit superspray leeggespoten (7,99euro).    


Den eerste heeft 'm gekocht!! Aan ongeveer het dubbele van wat ik had gehoopt!   
De ROIC van die car wash & flacon spray valt nauwelijks te becijferen.


Dat alles ondanks dat ik op alle mankementen wees -what the heck, de koper heeft de kar zelfs technisch laten keuren (kar gebuisd natuurlijk) - evenals op alle dringende onderhoudswerken gewezen. 

Maar de koper had z'n eigen logica :  als (beginnend) zelfstandige zou hij alle kilometers kunnen inbrengen/factureren @xx cent/km. 
 Ergo, die xx cent zullen de lopende kosten (=het enorme naft verbruik + de permanente waslijst aan te vervangen onderdelen)  dekken.  

Ik zou proberen om zo weinig mogelijk naft en onderdelen te kopen zodat er meer at the bottom line overblijft. Maar wie ben ik.  

 Ik heb lang genoeg in een gezin van zelfstandigen geleefd waar men liever 2+ euro uitgaf aan (nutteloze) kosten om zogezegd 1 euro belasting te sparen - die discussie win.je.dus.nooit.  Nog eerder ga je Vlamingen overtuigen enkel op het laatste moment te ritsen in de file, hahaha. 


Bovendien, ik zag het voor m'n ogen gebeuren: liefde maakt blind. De kar blonk gelijk ne spiegel,  rook vanbinnen citroenfris,  en gleed gezapig gelijk een luxe schip over 's lands macadams.   
Het contrast met het Opeltje waarmee ie afkwam, was enorm. Daar ontbraken effenaf delen van de carrosserie!  En onder de carrosserie ontbrak nog veel meer, naar verluidt.
 

De geïnteresseerde was simpelweg zo onder de indruk van de franse parel dat talloze onderhuidse mankementen hem geen fluit konden schelen.  
  
Bizar. 






1 opmerking: