dinsdag 4 april 2017

time, ahead


Een goeie vriend van me kreeg ongeveer gelijktijdig met ons gezinsuitbreiding, tweemaal.

Ik had hem dit duidelijk gemaakt:  time en 2nd time


Doch hoewel het principe eigenlijk zo klaar als pompwater is, en hoewel zijn gezinsinkomen duidelijk hoger is dan het mijne,  werd dergelijk inzicht -zoals zovaak- vriendelijk doch resoluut genegeerd.

Er waren nu eenmaal altijd andere prioriteiten, hedonistic adaptation en   keeping up with the Jones's.


Er zijn weinig zekerheden, doch de achterstand op mijn ETF plan en op de mini-portfolio is gigantisch en zal nooit worden ingehaald.

Reden:  scheiding. 
Mrs. heeft totaal andere prioriteiten en  Mr.  kan content zijn als hij op 't eind van de paycheck geen dagen meer over heeft, gezien hij die andere prioriteiten grotendeels mag financieren, bovenop zijn eigen hoge vaste kosten.

 
En dat voor iemand die er lang voor gestudeerd heeft, economie, financiën en heel moeilijke masters achteraf en zo.

Het doet me pijn, te meer daar ik geprobeerd heb, doch gefaald. 


Je kan een paard naar de bron brengen, maar je kan het niet doen drinken.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen