Ik heb in meerdere stapjes afstand genomen van Hayes.
Het deed best pijn om afscheid te nemen van PW & UTAS in een aero crisis als deze.
Maar uiteindelijk blijft Hayes incompetent, heeft hij heel de farm verwed op méér aero, deinst hij niet terug van een leugentje.
Bovendien blijft hij een beroerde capital allocator.
Lange tijd maakte het niet uit dat het domme neefje aan het roer stond omdat de onderliggende businesses zo goed waren. Nu is de aero moat volledig weg.
RTN is wel een asset light cash machine - maar dit zal amper het dividend kunnen dekken.
En op dit moment wil je echt niet dat het domme neefje aan het roer staat.
Nog erger is het voor de arme RTN aandeelhouders: die zien hun bedrijf door het putje gaan, enorm verwaterd, en daarbovenop moeten ze de Collins Aero debt mountain terugbetalen.... En als kers op de taart: krijgen ze Hayes.
Moeilijk te geloven dat het RTN management het beste voorheeft met hun aandeelhouders.
*****************
De RTX aandelen werden omgezet in OTIS, CARR, TESB en PIC.
Back to the basics: ik wou UTX omdat ik OTIS goedkoop wou. Dat is dus gedeeltelijk gelukt.
CARR krijgt het voordeel van de twijfel, de twijfel is er vooral door de zware debt rugzak van Hayes - wat een l*l.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten