Op een dag als vandaag kan je eraan herinnerd worden dat er goede businesses zijn (die zelden gehyped worden) en slechte businesses (die soms wel gehyped worden).
De tweede soort is umibrol, een pure commodity type business met matig bestuur, waar men echter de jongste jaren doet alsof de business absolute topkwaliteit is. Tot gisteren toch.
En dan heb je "old tech" met saaie dingen zoals liften, airco's, turbines,... UTX: met uitstekende cijfers en nog uitstekender prognoses - helaas ook matig bestuurd. Op Kerstavond werd het aandeel gedumpt alsof het spel Nieuwjaar niet ging halen.
Een lichtpunt is dat Hayes wellicht OTIS en/of Carrier niet zal kunnen verpatsen aan private equity binnen de gestelde deadline (Q2 2020).
Misschien nog moeilijker is de gestelde voorwaarde dat een verkoop tax free moet zijn voor de UTX aandeelhouders.
De impact van het 737 Max fiasco zou voor dit jaar beperkt blijven tot 10 cent per aandeel.
Dat de V2500 in de sweet spot zit, was al bekend. MRO verwacht 1000 shop visits in 2019, dus P&W zou het uitstekend moeten doen dit jaar en Collins doet het nu al beter dan verwacht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten