woensdag 26 januari 2022

schever


Wat mij persoonlijk erg verbaast, is hoeveel invloed de praatjes van CEO's uitmaken voor de waardering van sommige dingen. 
  Comical Ali had zijn roeping gemist, hij had beter een bedrijf op de Brusselse beurs gerund.

Het ligt er soms metersdik op, maar er wordt zedig over gezwegen, integendeel, geen vleugje kritiek of common sense.  

Ken je Resilux? 

De CEO wil dat al jaren verkopen, en verzint het ene leuke verhaaltje na het andere om de prijs te pimpen.   
Zijn  JV ging de wereld veroveren, P&G stond aan te schuiven en wat weetikallemaal.   

Hij ging de andere partner van de JV wel een lesje leren toen die hem dumpte. 

Tja,  het liep precies toch overal een beetje anders.   Geen probleem, de gazetten zouden enkel oog voor zijn versie hebben.


Daarnaast, als je het allemaal las wat ie verkondigde,  zou je denken dat zijn pet flessen een excellente business waren in plaats van de pure commodity dat het is. 
Overlaatst had ie zelfs de moat der moats:  gestegen kosten kunnen probleemloos worden doorgerekend!       

Toen in een vlaag van zinsverbijstering private equity de toko wou kopen, begreep ik er nog minder van.   
Eens ze de boeken zagen en hun rekenmachientje terug werkte,  was de liefde rap over.  
Geen idee wat ze precies tegenkwamen in hun due dilligence,  maar in zulke gevallen verwacht je toch een serieuze afstraffing.  Op z'n minst.

Nope,  men zou op eigen kracht verder de wereld veroveren (lees: een andere patsy vinden voor de handel). 

Ondertussen gevonden!  

Met centen van d'Ieteren     :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten