Over Ryanair kan ik kort zijn: MOL wordt een heel stuk minder hatelijk als hij aan jouw kant staat.
Hilarisch zelfs op conference calls en interviews.
Dus liever co-aandeelhouder worden/dan dan RYA passagier. Ge gaat wellicht ook minder gezjost worden.
De grootste solden in het aandeel zijn al voorbij, kennelijk.
Maar MOL heeft een enorm incentive om die koers op te krikken, dat pleegt ook wel te helpen.
Risico: MOL heeft heel de farm verwed op de 737 MAX. Hij zal ze ondertussen al quasi verniet krijgen, maar het blijft een enorm operationeel risico. Als er binnenkort ne Max van RYA uit de lucht valt, zijn de aandelen toast. Vrees ik. Vergeet niet dat zowat iedereen in het wereldje ondertussen wel een rekening met MOL heeft openstaan (om maar iets te noemen: de duitse regering & toezichthouders ... die zowat continu uitgescholden worden, in no unclear terms)
Ik heb de indruk dat hij zich een beetje voordoet als hedendaagse Cornelius Vanderbilt.
Irrationeel, maar als ik MOL bezig hoor, vraag ik me altijd af hoeveel hij bespaart op veiligheid en maintenance bij zijn toestellen
en hoe pissed off het personeel is dat bij maintenance voor hem moet werken.
Dank!
BeantwoordenVerwijderen